Degelijk voetbal maar scoren blijft probleem

Achilles '29 1

19 november 2022 14:30

T.A. van der Velden

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT
tel. 0184-490198

In de thuiswedstrijd van Sliedrecht tegen Achilles’29 heeft Sliedrecht zaterdag 19 november laten zien dat er dit seizoen zeker meer in zit dan tot nu toe is getoond. Het ging nog niet helemaal zoals gewenst, maar met een wat aangepaste opstelling werd zeer acceptabel voetbal gespeeld. Alleen in scorend opzicht wil het nog niet erg vlotten. Een 0-0 gelijkspel tegen middenmoter Achilles was dan ook een (te) karig resultaat.

Geen enkele kans weggegeven

Gezien de kansen heeft Sliedrecht zich tekort gedaan. Een handvol reële scoringsmogelijkheden werd niet omgezet in doelpunten. Daar tegenover stond, dat er in verdedigend opzicht geen enkele kans werd weggegeven. Met aanvoerder Coen v.d. Waal als extra man in de verdediging was de rugdekking telkens goed verzorgd en ook invaller-doelman Jasper Sprong maakte in alle opzichten een solide indruk.

Probleemloos geneutraliseerd

Binnen het eerste kwartier had Sliedrecht al twee scoringskansen niet weten te benutten. Een schot van Jesaja Dias ging rakelings naast en Marciano Simonis zag zijn afstandsschot ook aan de verkeerde kant van de paal verdwijnen. De spaarzame tegenaanvallen van de gasten werden eigenlijk probleemloos geneutraliseerd en de bereikte 0-0 ruststand was dan ook geen juiste weergave van de scoringsmogelijkheden, maar wel van de krachtsverhoudingen op het veld.

Op de lat

In het tweede bedrijf creëerde Sliedrecht al snel twee goede kansen. Een onverwachte kopbal van Dennis Verhoef belandde recht in de handen van doelman Yorrit Kanters en kort daarna ketste de kopbal buiten bereik van Kanters op de lat. Met wat aanvallende wissels probeerde Sliedrecht toch een doelpunt te forceren, al moest het hierbij zo nu en dan risico’s nemen. Maar de tegenstoten van Achilles’29 werden telkens zonder grote problemen opgevangen door de goed functionerende verdediging.

Tot het laatst boeiend

In de slotfase was invaller Mike van Kraay nog dicht bij de gewenste treffer, maar zijn inzet werd nipt van richting veranderd. Zo bleef deze wedstrijd die qua voetbal matig was, toch tot het laatste moment boeiend. Veel is Sliedrecht met dit gelijkspel niet opgeschoten. Het blijft hekkensluiter en zal de komende twee wedstrijden die resteren voor de winterstop, zeker punten moeten halen om van die laatste plaats af te komen. Zaterdag 26 november speelt Sliedrecht om 15.00 uur in en tegen Bennekom.