Sliedrecht geeft overwinning uit handen

Nivo Sparta 1

4 februari 2023 14:30

Anoniem

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT
tel. 0184-490198

De Sliedrecht spelers verdwenen zaterdag 4 februari met een enorme kater de kleedkamer in na de thuiswedstrijd tegen Nivo Sparta. Alhoewel geen superwedstrijd van de blauw-witten, een verdiende 1-0 oorsprong mag in de allerlaatste minuut niet meer uit handen worden gegeven. Aanvoerder Coen v.d. Waal was woest en uitte zijn frustraties aan zijn teamgenoten in de kleedkamer over de verspeelde broodnodige punten.

Onvolwassen manier

Ook trainer/coach Marco Verbeek was ontstemd over de manier waarop Sliedrecht in de laatste fase de wedstrijd uit handen had gegeven. “Ik denk dat we in de eerste helft terecht op 1-0 kwamen, maar moeten daarna ook die 2-0 maken. Wellicht werden we door die overtreding op Danny in de tweede helft ook nog een strafschop onthouden. En als je dan niet doordrukt, krijg je op een onvolwassen manier een goal tegen, terwijl je die wedstrijd in de slotfase over de streep moet trekken”, aldus een teleurgestelde Verbeek.

Onder controle

Sliedrecht scoorde binnen het kwartier de 1-0, toen een hoge bal prima onder controle werd gebracht door Juninho van Ree, die vervolgens de keeper verraste met een lob. Wellicht had de wedstrijd op slot gezeten wanneer kort daarna de harde kopbal van Danny van Laarhoven niet door goalie v.d. Heijden over de lat was getikt.

Dure punten

Ook de tweede helft kreeg Sliedrecht nog kansen. Zo werd een harde schuiver van Quinton Eugenia ternauwernood met de voet gekeerd door v.d. Heijden. Ook Sliedrecht goalie Mathijs Donatz moest aan de bak bij een harde bal in de benedenhoek van Daan Schreuders. Met nog zo’n kleine tien minuten te gaan werden nog twee verse wissels ingebracht met de bedoeling de wedstrijd te “neutraliseren”. Dit pakte anders uit, want in de slotminuut werd de verdediging van Sliedrecht toch verrast toen Bram Nijhoff vrij kon worden aangespeeld en 1-1 scoorde. Een volstrekt onnodig gelijkspel, waarbij dus twee dure punten werden verspeeld.

Zaterdag 11 februari a.s. speelt Sliedrecht een uitwedstrijd in Doetinchem tegen DZC’58, aanvang 15.00 uur