“Cupfighter” Sliedrecht roemloos uit bekertoernooi geknikkerd

VVGZ 1

Mannen KNVB beker Amateurs poulefase Groep 1 07

17 september 2022 14:30

M.J.H.A. Laros

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT

Door Joop Hartog

Na twee gelijke spelen kon Sliedrecht in de derde poulewedstrijd nog doorstromen naar de volgende bekerronde. Zaterdag 17 september zou thuis op de Lockhorst met een overwinning de tweede plaats in de poule behaald kunnen worden. Het liep anders, met een 2-3 nederlaag tegen VVGZ (2e klasse), is Sliedrecht teleurstellend als laatste in de poule geëindigd.

Onderkant lat

Vanwege een aantal blessures moest weer geschipperd worden met de opstelling, alhoewel daar in de eerste helft niet veel van te merken was. Sliedrecht ging voortvarend van start en kreeg in de beginfase een aantal kansjes. Halverwege de eerste omgang werd een voorzet van de linkerkant keurig aangenomen door Marciano Simonis, die vervolgens de bal perfect onderkant lat binnenschoot (1-0).

Aansluitingstreffer

Ook de tweede goal liet niet lang op zich wachten, toen tien minuten voor rust in een onoverzichtelijke situatie de bal door Danny van Laarhoven werd binnen gewerkt (2-0). Alles leek er op dat Sliedrecht met een ruime overwinning de eerste plaats in de poule zou kunnen opeisen. Toch kwam de klad er in toen vlak voor het rustsignaal de geheel vrijstaande Koen Kuipers namens VVGZ de aansluitingstreffer kon scoren (2-1). Maar na de pauze weer even gas geven en de klus zou wel geklaard worden.

Te gemakzuchtig

Maar in die tweede helft kwam VVGZ sterk terug, of was het een te gemakzuchtig Sliedrecht dat de oorzaak was van de ommekeer. Binnen tien minuten had VVGZ door de opnieuw geheel vrijstaande Koen Kuipers de 2-2 op het scorebord laten zetten en bleven de gasten zoeken naar meer, vooral omdat er in de Sliedrechtse verdediging nog wel eens wat fout ging. Na wat gemiste kansjes viel twintig minuten voor tijd zelfs de 2-3, toen een corner vrij kon worden ingekopt door Serkan Tanriseven. Met wat verse wissels trachtte Sliedrecht het tij te keren, maar het ontbrak aan zuiverheid. Met name in de verdediging ging te veel fout en op het middenveld was te weinig creativiteit om de spitsen in stelling te brengen.

Prachtige resultaten

Een regelrechte domper voor Sliedrecht, dat de afgelopen jaren steeds als poule-winnaar doorstoomde in het toernooi en prachtige resultaten boekte. Zaterdag 24 september a.s. start de competitie voor Sliedrecht met een uitwedstrijd tegen Nivo Sparta in Zaltbommel, aanvang 15.00 uur