Sliedrecht groeit langzaam naar de juiste vorm

SC Feyenoord 1

16 augustus 2022 20:00

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT
tel. 0184-490198

De samenstelling van het eerste elftal van de v.v. Sliedrecht begint langzaam vorm te krijgen. Dinsdagavond 16 augustus werd de vierde oefenpartij gespeeld, nu tegen 4e divisionist SC Feyenoord. In een heel aantrekkelijke wedstrijd waarin Sliedrecht prima tegenspel bood, won Feyenoord tenslotte met 0-2.

Klein slippertje

De eerste helft van de twee maal 40 minuten durende wedstrijd tegen het praktisch complete SC Feyenoord was een boeiend schouwspel, waarbij Sliedrecht een handvol kansen kreeg, waaruit zeker twee tot drie keer gescoord had moeten worden. Met Danny van Laarhoven in een ander rol achter de spitsen schroomde Sliedrecht niet om de Rotterdammers soms ver tegen het eigen strafschopgebied te drukken. In verdedigend opzicht klopte het ook aardig, maar kort voor het rustsignaal toch een klein slippertje in het linker verdedigingsblok hetgeen 0-1 betekende.

“Leuk voetbal is nog geen goed voetbal”

In het tweede deel veranderde er aanvankelijk nog niets in de opstelling. Ook het spelbeeld bleef hetzelfde, waarbij Sliedrecht naarstig op zoek was naar de gelijkmaker. Het enige wat ontbrak was scorend vermogen, want bij doelpogingen stond het vizier  niet op scherp. Na een kwartier werden een aantal spelers en posities gewisseld. Toen kwam Sliedrecht ook dicht bij de gelijkmaker toen Jesaja Diaz zijn schot buiten bereik van de keeper op de paal zag belanden. Kort voor het einde kon keeper Donatz met moeite een inzet pareren en ook de rebound werd door hem gestopt, maar de derde inzet was ook hem te machtig (0-2). Trainer Marco Verbeek was wel te spreken over de vorderingen van zijn groep, “maar leuk voetbal is per definitie nog geen goed voetbal, we zitten nog volop in de opbouw”, was zijn commentaar.

Zaterdag 20 augustus speelt Sliedrecht in Dordrecht bij Oranje Wit in het Zilveren Crab Toernooi. Aanvang van de wedstrijd tegen Altena is 15.00 u