Sliedrecht moeizaam toernooi winnaar

3312AD
DORDRECHT
tel. 078-6135287

Na twee overwinningen in het Zilveren Crab Toernooi bij Oranje Wit, speelde Sliedrecht zaterdag 27 augustus de laatste wedstrijd tegen gastheer Oranje Wit, dat met vierpunten uit tweewedstrijden moest winnen tegen Sliedrecht (zes uit twee) om de trofee in Dordrecht te houden. In een spannende maar zeer matige wedstrijd bleef de teller steken op 1-1 en kon Sliedrecht zich toernooi winnaar noemen.

Aanzienlijk gretiger

Met weer een iets andere opstelling dan in voorgaande wedstrijden (we zitten tenslotte nog volop in de voorbereiding), maakte Sliedrecht geen geweldige indruk. Oranje Wit was aanzienlijk gretiger en domineerde de eerste helft, zonder dat het tot echte kansen kwam. Ook bij de Dordtenaren haperde er het één en ander in de eindpassing. Sliedrecht kreeg via enkele uitbraken nog de beste kansen met schoten van Marciano Simonis en Quinten Eugenia. Een dubbelblanke ruststand was dan ook niet verwonderlijk.

Hard ingeschoten

Met twee verse krachten startte Sliedrecht de tweede helft, maar kreeg direct het deksel op de neus. Te slap verdedigen bracht Oranje Wit in de eerste minuut al op voorsprong (1-0). Een direct antwoord van Sliedrecht bleef uit. Met nog een half uur te spelen maakten nog drie verse krachten hun opwachting en Sliedrecht ging de bakens wat verzetten. Tien minuten voor tijd werd een goede aanval over rechts door de inkomende Juninho van Ree van dichtbij hard ingeschoten (1-1). Met nog een flink aantal alles-of-niets aanvallen van de thuisclub was het nog even spannend, maar kon Sliedrecht zich na het laatste fluitsignaal toernooi winnaar noemen van het Zilveren Crab Toernooi 2022.

Geen glorieuze winnaar

Sliedrecht was zeker geen glorieuze winnaar en gedurende deze drie toernooi-wedstrijden is er behoorlijk geëxperimenteerd met de opstellingen. Met heel veel nieuwe spelers is het moeilijk om binnen relatief korte tijd de automatismen erin te slijpen. Gedurende de komende vier weken zal het definitieve elftal hopelijk snel vorm gaan krijgen. Zaterdag 3 september a.s. speelt Sliedrecht thuis in de eerste poule wedstrijd van de bekercompetitie tegen Heerjansdam, aanvang 14.30 uur