Sliedrecht moeiteloos langs Altena

3312AD
DORDRECHT
tel. 078-6135287

De eerste helft ging nog moeizaam, waarbij diverse kansen onbenut bleven, maar twee doelpunten op slag van rust deden de wedstrijd kantelen. Uiteindelijk won Sliedrecht de eerste wedstrijd van het Zilveren Crab Toernooi bij het Dordtse Oranje Wit met 5-0 van 2e klasser Altena.

Snelle vrije trap

Een zich kranig werend Altena heeft Sliedrecht ruim 40 minuten kunnen trotseren en wist zelf ook enige keren het Sliedrechtse doel onder vuur te nemen. Het combinatiespel was bij Sliedrecht niet altijd sprankelend en de afwerking liet ook genoeg te wensen over. Al met al duurde het nog tot 2 minuten voor rust voor dat Dennis Verhoef 1-0 binnentikte en een minuut later de snelle vrije trap nam, waaruit Danny van Laarhoven 2-0 scoorde.

Schitterend afstandsschot

Na de kantwissel speelde Sliedrecht in een wat hoger tempo en was de passing wat zuiverder. Dit resulteerde binnen vijf minuten in 3-0 door Dennis Verhoef en 4-0 door Marciano Simonis met een schitterend afstandsschot. Eer het kwartier vol was zorgde Jesaja Diaz zelfs voor 5-0. Altena leek overlopen te worden, maar Sliedrecht nam wat gas terug en Altena kon wat verder van het doel gaan spelen. De net van vakantie teruggekeerde Juninho van Ree kreeg op links ook zijn speelminuten en samen met Jesaja Diaz op rechts, bleven de aanvalsgolven op het doel van Altena doorgaan.

Afstraffing bleef uit

Toch werd nog steeds te slordig omgegaan met de kansen, zodat de echte afstraffing uitbleef. In het vertoonde spel lijkt duidelijk verbetering te zitten, maar alle puntjes staan nog niet op de i, zo mankeert er nog wel wat aan de afronding.

Dinsdag 23 augustus wordt dit toernooi vervolgd en speelt Sliedrecht om 20.00 uur tegen Pelikaan.