Wonderschone treffer levert Sliedrecht gelijkmaker op

Nivo Sparta 1

9 april 2022 14:30

E.D.E. van Yren

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT

Van de redactie – Joop Hartog

Velen hadden de hoop op één of meer punten zaterdag 9 april al opgegeven, maar in de voorlaatste minuut trof Rob v.d Wetering vanaf 20 meter het doel en bezorgde hiermee Sliedrecht een verdiend punt tegen Nivo Sparta. Achteraf gezien een terechte uitslag van een matige wedstrijd.

Perfecte sliding

Nivo Sparta werd vooraf al gezien als een geduchte tegenstander die de tweede periode veel heeft goedgemaakt wat in de eerste werd verloren. Dat bleek al na enkele minuten toen Sliedrecht tamelijk hoog stond te verdedigen en Chris Boom een volle sprint moest maken, gevolgd door een perfecte sliding, om een doorgebroken speler tegen te houden. De toon was gezet en Sliedrecht was op z’n hoede.

Miraculeus gestopt

De kopbal van Dennis Verhoef op de lat na een kleine 20 minuten had beter verdiend en even later ook zijn harde schuiver van dichtbij die miraculeus werd gestopt door keeper Mark v.d. Heijden. De stugge verdediging van Nivo Sparta gaf weinig weg en het leek op de tweede helft aan te komen om iets te forceren. Toch kwamen de gasten nog voor rust op voorsprong toen bij te laks verdedigen uit een scrimmage aanvoerder Frenkie Schaap de 0-1 binnentikte.

Op de lat

De druk van Sliedrecht in de tweede helft nam toe, maar tegelijkertijd was er ook steeds het gevaar van messcherpe uitvallen van Nivo Sparta. Uit zo’n situatie viel de bal gelukkig voor Sliedrecht na tien minuten boven op de lat en kroop Sliedrecht door het oog van de naald. De gasten lieten Sliedrecht vaak vrij opbouwen, maar in de buurt van het 16-metergebied werden de ruimtes kleiner en stierven de aanvallen steeds in schoonheid. Toch bleef Sliedrecht de druk hoog houden en enkele minuten voor tijd had Luciano van Harlingen enkele meters van de doellijn de bal voor het inschieten, maar zijn poging mislukte totaal.

Puntendeling terecht

Toen de meeste toeschouwers zich al hadden verzoend met een kleine nederlaag, haalde Rob v.d. Wetering één minuut voor tijd verwoestend uit vanuit de tweede lijn en zijn  schot ketste via de binnenkant van de kruising binnen (1-1). Een fantastische goal, die de verdiende gelijkmaker betekende. Rob was zelf natuurlijk enorm opgelucht: “Ik heb een beetje een dubbel gevoel. Enerzijds dat we niet winnen en aan de andere kant dat dit een heerlijk doelpunt was. Ik voelde het al toen de bal m’n schoen verliet dat ik hem goed raakte, maar dat ie dan zo binnenvalt, heerlijk” aldus de gepassioneerde verdediger. Gezien de kansen en het vertoonde spel, was een puntendeling zeker terecht en moesten beide teams tevreden zijn met de uitslag. Zaterdag a.s. speelt Sliedrecht weer thuis. Dan is fc De Bilt de tegenstander, aanvang van de wedstrijd 14.30 uur.