Sliedrecht herpakt zich weer

3833BM
LEUSDEN

Van de redactie – Joop Hartog

In de uitwedstrijd tegen RODA’46 kon Sliedrecht zaterdag 2 april bewijzen dat het nog niet definitief is afgeschreven voor de bovenste plaatsen in de competitie na te veel verliespunten in de laatste wedstrijden. Een hardwerkend team dat weliswaar nog niet erg soepel draaide, wist een 1-2 overwinning uit het vuur te slepen.

Veel vuil werk

Met name de eerste helft legde Sliedrecht met creatief voetbal de tegenstander volledig de wil op. Al na tien minuten kopte Roy van ’t Hoog een goed genomen vrije trap van Marciano Simonis keurig binnen (0-1). Er kwamen niet geweldig veel kansen, vooral omdat Justin Beemsterboer heel kort werd gehouden en geen millimeter ruimte kreeg. In verdedigend opzicht verzette Tobi van Zwienen voor de verdedigingslinie van Sliedrecht veel vuil werk met zijn grote actieradius, zodat ook Akram Chentouf zich regelmatig voorin kon laten zien.

Magistrale uithaal

De gastheren konden in de eerste helft nauwelijks gevaar stichten. Alleen uit een corner halverwege de eerste omgang kopte verdediger Roben Schenk net over het doel van Donatz. Nog voor rust liep Sliedrecht verder uit, want met een magistrale uithaal vanaf 20 meter schoot Chentouf de bal klem in de kruising, een stand waarmee Sliedrecht met een lekker gevoel de rust in kon gaan.

Spannender

Al kort na rust kwam Sliedrecht toch goed weg, toen aanvoerder Tristan Wallet alleen voor open doel naast schoot na een slippertje in de Sliedrechtse verdediging. Diezelfde Wallet zorgde een paar minuten later wel voor de aansluitingstreffer (1-2) en de wedstrijd was weer helemaal open. Maar vanaf dat moment werd het spel van beide kanten wel slordiger en te gehaast, maar daardoor wel spannender. Sliedrecht beleefde nog een paar hachelijke momenten, had via Dennis Verhoef nog kunnen scoren, maar wist uiteindelijk met veel inzet de 1-2 overwinning veilig te stellen.

Zaterdag 9 april a.s. speelt Sliedrecht thuis op de Lockhorst tegen Nivo Sparta, aanvang 14.30 uur.