Driepunter voor Sliedrecht in erg matige wedstrijd

GRC-14 1

12 maart 2022 14:30

F. Akkaya

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT

Van de redactie – Joop Hartog

Ook slechte wedstrijden met winst afsluiten is één van de voorwaarden om bovenin mee te kunnen draaien. Dat overkwam Sliedrecht zaterdag 12 maart toen op de thuisbasis met 3-0 werd gewonnen van GRC’14 in een wedstrijd waarbij het publiek niet bepaald werd getrakteerd op oogstrelend spel.

Hard geraakt

Sliedrecht was wel 95% van de wedstrijd dominant, maar deed daar aanvankelijk weinig of niets mee. Natuurlijk ontbraken er een paar sterkhouders in het team wegens blessures, maar het team heeft bewezen over een brede selectie te beschikken die dergelijke ongemakken vrij soepel kan opvangen. En het blessureleed werd nog groter, toen na een kwart wedstrijd aanvoerder Bas van Stokkom hard werd geraakt op het hoofd wat hem (na onderzoek in het ziekenhuis) een gecompliceerde kaakbreuk opleverde; hij zal dus enkele maanden uit de roulatie zijn. Sliedrecht kwam kort voor de pauze toch op voorsprong toen Dennis Verhoef een mooie voorzet van Rodney Huijgen binnenkopte (1-0).

Niet echt bij machte

In de pauze werd er e.e.a. omgezet en met twee verse wissels leek de start van de tweede helft beter te verlopen. De druk op het GRC’14 doel werd opgevoerd, maar echte scoringskansen werden niet gecreëerd. Natuurlijk was Sliedrecht voorbereid op het feit dat GRC’14 voor het doel zou gaan liggen, omdat voor die ploeg op dit moment elke punt telt. Toch was Sliedrecht voetballend niet echt bij machte het verschil te maken.

Drie punten goud waard

Dat verschil kwam er pas toen Justin Beemsterboer een kwartier voor tijd vrij eenvoudig 2-0 scoorde, waarna GRC’14 zich zichtbaar gewonnen gaf. Luttele momenten later verhoogde Marciano Simonis de score naar 3-0 met een schuiver vanaf 15 meter. Een verdiende overwinning in een slechte wedstrijd, maar de drie punten bleken vandaag goud waard, want de beide koplopers SV Huizen en HSV De Zuidvogels speelden gelijk tegen elkaar, zodat Sliedrecht momenteel de minste verliespunten heeft en virtueel koploper is. Dinsdag 15 maart a.s. speelt Sliedrecht thuis een inhaalwedstrijd tegen Almkerk, aanvang 20.00 uur.