Hattrick Dennis Verhoef bezorgt Sliedrecht ruime overwinning

3364AT
SLIEDRECHT

Van de Redactie – Joop Hartog

In de thuiswedstrijd van Sliedrecht op zaterdag 14 mei tegen SVL heeft Sliedrecht veel te vroeg de teugels laten vieren. Alleen via een eindsprint en dank zij drie treffers van Dennis Verhoef bleven de punten op de Lockhorst (5-2).

Misser in de verdediging

Vanaf het begin liet SVL zien, dat het voor de volle winst kwam hetgeen begrijpelijk is want met 20 punten was SVL nog niet gevrijwaard van na-competitie. In die periode toonde de gasten lef en na een kwartiertje was Sjoerd Aalbertsen dicht bij de openingstreffer, maar zijn schot miste precisie. Halverwege de eerste helft werd de score dan toch opengebroken, toen Dennis Verhoef een misser in de verdediging van SVL direct afstrafte (1-0). Enige momenten daarna trof een schot van Rodney Huijgen, die vandaag de “meester-assist” was, de paal, waarna Niels Nieuwesteeg de bal keurig inkopte (2-0).

Scherpte was er af

Daarna leek het of Sliedrecht het wel gezien had. De scherpte was er af en daar profiteerde kort voor rust Sjoerd Aalbertsen gretig van (2-1). En kort na de hervatting kwam zelfs de gelijkmaker op het bord, toen de sluwe Ali Alkan eenvoudig en vrijstaand kon scoren (2-2). Na de zo riante voorsprong kon Sliedrecht weer opnieuw beginnen. Met een drietal wissels werd er aanvallender gespeeld en kwam SVL nauwelijks nog onder de druk uit. Eerst was het halverwege de tweede helft Dennis Verhoef die zijn tweede doelpunt scoorde (3-2) en dreigde hij direct daarna opnieuw te scoren, maar de doelman redde bekwaam uit de bovenhoek.

Voorzet op maat

Toch kwam de derde treffer van Verhoef en opnieuw op aangeven van Rodney Huijgen. De voorzet-op-maat werd keurig door de spits binnengekopt (4-2). Achteraf meldde de spits: “In het begin waren we niet goed in de duels, te tam, maar later een paar heerlijke assists van Rodney, geweldig. Ook de samenwerking met Niels loopt perfect, hij komt vaak terug in de bal en dat geeft mij ruimte”, aldus de goaltjesdief.

Kort voor het einde van de wedstrijd kon Akram Chentouf na een mooie actie een harde voorzet diagonaal naar het doel afvuren, die alleen tegengehouden kon worden door de bal in het doel te glijden (5-2). Assistent/coach JP Becht vond dat zijn ploeg na de ruime voorsprong er te gemakkelijk over ging denken en daarom een inhaalslag moest maken. Met wat aanvallende wissels kwam er meer energie in het team en begon het weer te draaien.

Zaterdag 21 mei speelt Sliedrecht in en tegen Huizen, dat bij eigen winst en eventueel verlies van Zuidvogels kampioen kan worden. Sliedrecht is er alles aan gelegen om dit feestje niet door te laten gaan, ook niet gezien het eigen belang om de laatste periode te winnen. Aanvang 14.30 uur