Sliedrecht weet op tijd overwinning veilig te stellen

Montfoort S.V.'19 1

1e klasse C

23 april 2022 14:30

J. Noordhoek

Sportpark Hofland
Bovenkerkweg 76
3417TA
MONTFOORT

Van de redactie – Joop Hartog

Halverwege de wedstrijd leek Sliedrecht de overwinning in en tegen Montfoort al binnen te hebben, maar de gasten kwamen sterk terug. Sliedrecht besliste uiteindelijk terecht de wedstrijd en keerde met een 2-4 overwinning naar huis.

Binnenkant paal

Vorige week tegen FC De Bilt liet Sliedrecht met vlagen al goed voetbal zien, maar zaterdag tegen Montfoort SV’19 speelden de blauw-witten vooral de eerste helft prima voetbal. Veel en snel combinerend werd Montfoort op eigen helft teruggedrongen. Het leek een enigszins éénzijdige wedstrijd te worden, maar halverwege de eerste omgang werd het overwicht toch uitgedrukt in een doelpunt. Een voorzet van VanHarlingen bereikte de actieve Dennis Verhoef die binnenkant paal raakschoot (0-1).

Te slim af

Nauwelijks drie minuten later was het opnieuw raak toen weer Verhoef zijn tegenstander te slim af was en verdediger Chris Boom in staat stelde 0-2 binnen te schuiven. Het eerste gevaarlijke moment voor het doel van Mathijs Donatz was pas tien minuten voor de rust toen een hoge voorzet tegendraads werd ingekopt en de paal raakte. In de laatste fase van die eerste helft leek Montfoort niet meer vooruit te durven spelen en grendelde de poort af.

Snelle omschakeling

Na de pauze moest Montfoort aanvallen om nog iets te redden, hetgeen mogelijkheden gaf voor Sliedrecht voor een snelle omschakeling. Dat lukt al snel toen een dieptepass van Dennis Verhoef perfect werd aangenomen door Niels Nieuwesteeg, die zijn tegenstander het nakijken gaf en beheerst 0-3 scoorde. Toen leek de buit al binnen, maar ook hier bleek weer dat een wedstrijd pas gewonnen is na het laatste fluitsignaal. Donatz moest bij een vrije trap vanaf 16 meter van Timo akker dan ook alle zeilen bijzetten om een doelpunt te voorkomen en luttele momenten later versierde de geslepen Christiaan Perrier een strafschop die hijzelf feilloos inschoot (1-3).

Slippertje

Eigenlijk nog niets aan de hand, maar toen tien minuten later Donatz in eerste instantie moest redden op een hard schot en de rebound door Rob v.d. Wetering van de doellijn werd gehaald werd het wel nijpend. Direct daarna een slippertje in de Sliedrechtse verdediging waarbij de 2-3 binnenviel en dat betekende dat er nog een spannend kwartiertje zou volgen. Automatisch komen dan resultaten van eerdere wedstrijden in vorige seizoenen voorbij en dan blijkt dat Sliedrecht steeds tegen deze tegenstander in de problemen komt. Deze keer herpakten ze zich goed en scoorde Luciano van Harlingen koppend de 2-4 uit een vrije trap van Marciano Simonis.

Eén van onze beste wedstrijden

Trainer v.d. Steen was zeer tevreden: “In voetballend opzicht één van onze beste wedstrijden van dit seizoenen het is voor ons altijd een lastige tegenstander.Jammer van de tegendoelpunten en vooral die tweede goal, maar in balbezit voortreffelijk gespeeld. Natuurlijk geeft dit een boost voor volgende week tegen WNC, maar dan zal de speelwijze wel iets worden aangepast, want dat is een tegenstander die heel anders speelt”.