Volle winst maar geen sprankelend voetbal

Woudenberg 1

1e klasse C

28 mei 2022 14:30

M. Klaare

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT
tel. 0184-490198

In de voorlaatste competitiewedstrijd heeft Sliedrecht tegen v.v. Woudenberg, dat in zwaar degradatiegevaar verkeert, een ruime maar moeilijke overwinning van 4-2 geboekt. Na een riante 2-0 voorsprong bij rust, ging Sliedrecht direct na rust bijna kopje-onder en kwam Woudenberg langszij, maar gelukkig herstelde Sliedrecht zich en wist met 4-2 te winnen.

Meer aanvalsruimte

Een prima start door een fraaie kopbal van Chris Boom bracht Sliedrecht al na zeven minuten op een 1-0 voorsprong. Ook daarna domineerde Sliedrecht, maar kon het eerste deel van de wedstrijd niet meer kansen creëren. Woudenberg ging wat verder vooruit spelen en Sliedrecht kreeg hierdoor meer aanvalsruimte die niet goed werd benut. Zeker een drietal opgelegde scoringskansen werden in die fase verzuimd te verzilveren. Op slag van rust kwam toch nog de tweede treffer, toen na een schot van Rodney Huijgen de rebound koppend werd afgerond door Niels Nieuwesteeg (2-0).

Binnen tien minuten gelijk

In de tweede helft startte Sliedrecht heel slecht. Geen strijd en te veel verloren duels. Binnen tien minuten was de stand gelijk getrokken. Eerst rondde Jarie van Egdm simpel een goed opgezette aanval af (2-1) en vervolgens belande na een volgende aanval de bal op de lat en werd er daarna hands geconstateerd. Scheidsrechter Klaare twijfelde geen moment en wees naar de stip. Joey Kooij voltrok het vonnis feilloos (2-2) en Sliedrecht kon weer opnieuw beginnen. Steeds weer waren er te veel spelers voor de bal en kon de verdediging van Sliedrecht niet tijdig sluiten bij de aanvallen van Woudenberg.

Regie weer in handen

Met een paar verse wissels werd nieuw elan in de ploeg gebracht en leek Sliedrecht weer bij de les. Na een uur spelen schoot Akram Chentouf snoeihard van afstand de bal in de bovenhoek (3-2) en besefte Sliedrecht dat het weer op de goede weg was. Toch scoorden de gasten snel daarna nog een keer, maar op advies van de grensrechter die buitenspel had geconstateerd, werd het doelpunt afgekeurd. Dit leek voor Woudenberg de nekslag, want vanaf dat moment had Sliedrecht de regie weer in handen en kon een kwartier voor het einde Niels Nieuwesteeg , na een schot op de paal van Danny van Laarhoven, de terugspringende bal binnenlopen (4-2).

Geen fratsen meer

Een vreemde wedstrijd die Sliedrecht in eerste instantie volledig controleerde, maar na de rust eerst weer helemaal uit handen gaf om vervolgens de draad weer op te pakken. Zaterdag 4 juni a.s. volgt de laatste wedstrijd in en tegen Breukelen. Dan zal Sliedrecht zich geen fratsen meer kunnen veroorloven wil het meedoen in de nacompetitie. Ook deze wedstrijd begint om 14.30 uur.