Vroege goal geeft Sliedrecht vertrouwen en volle winst

Bilt De FC 1

1e klasse C

16 april 2022 14:30

A. Hilgersom

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT

Van de redactie – Joop Hartog

Na wat teleurstellende wedstrijden heeft Sliedrecht zaterdag 16 april weer een keer de volle winst behaald. Tegen het matig presterende FC De Bilt wist Sliedrecht na een snelle openingsgoal uiteindelijk verdiend met 4-1 te winnen.

Prima opsteker

Het publiek had zich nauwelijks (of zelfs nog niet) ingesteld of Sliedrecht had de eerste treffer al te pakken. Een prima voorzet van Rodney Huijgen werd feilloos door Niels Nieuwesteeg in de kruising gekopt (1-0). Een prima opsteker voor Sliedrecht dat naast de vele blessures vandaag ook niet kon beschikken over de zieke Beemsterboer en v.d. Wetering. Gelukkig kon Bas van Stokkom weer plaatsnemen in het centrum.

Snel opgezette aanval

Na ruim tien minuten spelen moest Jesse Koppelaar de plaats van de geblesseerd geraakte Roy van ’t Hoog al innemen. Sliedrecht ging na de vroege goal onverdroten verder en Marciano Simonis trof uit een moeilijke hoek zelfs nog de paal. Toch liet een volgend doelpunt niet lang op zich wachten. Halverwege de eerste helft werd een goed en snel opgezette aanval keurig door Simonis afgerond (2-0) en leek er voor de thuisclub geen vuiltje aan de lucht.

Missertje

Maar een missertje van doelman Donatz, waarbij hij de bal maar half weg stompte, was voor verdediger Jonas Delen voldoende om één minuut later al de 2-1 binnen te koppen. Sliedrecht veerde direct weer op en een diepe bal bereikte Dennis Verhoef, die het overzicht goed behield, zich vrij speelde en keeper Menno Vink het nakijken gaf (3-1). Nog voor rust maakte Donatz zijn missertje volledig goed, toen hij de doorgebroken  Jesse Hennie Oliekan het scoren belette.

Zweefduik

De Bilt startte de tweede helft met drie verse krachten, maar kon de aanvallende aspiraties slechts kort waarmaken. Sliedrecht nam het initiatief weer over en na tien minuten zorgde opnieuw Dennis Verhoef voor een mooi doelpunt. Een voorzet vanaf rechts werd met een zweefduik afgerond (4-1). Danny van Laarhoven had de score nog kunnen opvoeren, maar de schrik van een plotselinge kans was groter dan de koelbloedigheid om voor open doel te scoren.

Ellende met blessures

Dennis v.d. Steen was opgelucht: “Fijn dat we vandaag weer hebben gewonnen, na al die ellende met blessures e.d. Ik ben ook blij dat die jongens van het tweede team het goed hebben gedaan, o.a. ook Jesse Koppelaar die bijna een hele wedstrijd speelde. We moeten nu zorgen dat we in de derde periode weer mee gaan doen en in het spoor blijven van de koplopers”.

Zaterdag 23 april a.s. speelt Sliedrecht een uitwedstrijd tegen Montfoort SV;19, aanvang 14.30 uur