Sliedrecht begint herstart competitie met winst

Montfoort S.V.'19 1

12 februari 2022 14:30

K. Konings

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT

Van de redactie – Joop Hartog

Na een (te) lange winterstop mocht eindelijk zaterdag 12 februari weer gevoetbald worden in competitieverband. Als inhaalwedstrijd ontving Sliedrecht op de thuisbasis Montfoort SV’19 dat op de 9e plaats in de rangschikking staat. Met veel vaste krachten op de bank wegens blessures of herstellende van Corona, deed Sliedrecht goede zaken en won met 2-0 in een niet al te beste wedstrijd.

Aansluiting met de koplopers

Het belangrijkste was dat er een resultaat neergezet zou worden met de wetenschap dat het na een lange periode heus wel weer wennen zou zijn om de bekende spelpatronen terug te krijgen. En belangrijk voor het verdere verloop van de competitie was dat er aansluiting zou komen met de twee koplopers Huizen en De Zuidvogels (4 punten achterstand).

Harde schuiver

Al in de beginfase kreeg Sliedrecht niet de strafschop die het verdiende, toen Beemsterboer in het 16-metergebied werd gehaakt. Sliedrecht was de eerste helft duidelijk de bovenliggende partij, maar kon de Montfoort verdediging niet verschalken. Toch kwam Sliedrecht nog voor rust op voorsprong, toen Danny van Laarhoven vanaf rechts naar binnen sneed en met links een harde schuiver afleverde waarop keeper Don Mimpen het antwoord schuldig bleef (1-0).

Aanzienlijk meer tegenstrand

Na de kantwissel leek er een ander Sliedrecht te staan. Combinatie liepen vlotter en zuiverder, maar tot echte scoringskansen kwam het niet. Montfoort besefte dat het niet achteruit mocht lopen en bood na een kwartiertje aanzienlijk meer tegenstand. Na een uur spelen wisselde Sliedrecht drie spelers om het tij te keren. In eerste instantie veranderde er niet veel. Wel moest keeper Mathijs Donatz halverwege de tweede helft gestrekt naar de benedenhoek om een harde schuiver van Daan v.d. Poll te pareren. Gelukkig bleef het daarbij, want enige momenten later rondde Rodney Huijgen een assist van de ingevallen Marciano Simonis goed af (2-0).

Rode kaart

Daarmee was de wedstrijd gespeeld, want Montfoort was niet bij machte om iets terug te doen. Sliedrecht bleef daarna goed combineren en speelde de wedstrijd rustig uit. In de slotfase was er nog wat onenigheid tussen het scheidsrechters-trio en enkele Montfoortspelers, waarbij verdediger Mike van Oostrom nog een rode kaart kreeg.

Breed collectief

Trainer Van der Steen was tevreden. “Niet alleen vanwege de overwinning, maar dank zij het brede collectief dat we hebben zijn andere spelers opgestaan en die scoorden. We hebben de aansluiting met de koplopers gemaakt en er zijn geen blessures bijgekomen na zo’n lange periode zonder competitievoetbal. Op naar de volgende klus tegen Woudenberg, waar we op natuurgras moeten spelen en dat kan ’s winters behoorlijk zwaar zijn”.

Basisopstelling:

Donatz – v.d.Wetering – van Stek (60.Boom) – v.Stokkom – van ’t Hoog – Chentouf (73. v.Kraay) – Verhoef (60.Simonis) – v.d.Net – v.Laarhoven (60.v.Harlingen) – Beemsterboer (78. Nieuwesteeg) – Huijgen