Sliedrecht gelijkwaardig aan A.S.W.H.

ASWH 1

20 november 2021 15:00

Van de redactie – Joop Hartog

Vanwege de uitgestelde competitiewedstrijd tegen Montfoort SV’19 wegens coronabesmettingen oefende Sliedrecht zaterdag 20 november tegen A.S.W.H. die om dezelfde reden niet kon aantreden tegen G.V.V.V. Op Sportpark Schildman werd een zeer aantrekkelijke wedstrijd afgewerkt, waarbij Sliedrecht op alle fronten gelijkwaardig was aan de tegenstander (2e div.), die in een 1-1 gelijkspel eindigde.

Snelle aanvallers

Sliedrecht had verschillende blessuregevallen en enkele spelers uit voorzorg aan de kant gehouden. Maar dat deed beslist niets af aan de kwaliteit van het spel. Zeker in aanvallend opzicht, deden de snelle aanvallers van Sliedrecht (Danny van Laarhoven, Justin Beemsterboer en Rodney Huijgen) de Ambachtse verdediging regelmatig pijn. Al na tien minuten was Rodney Huijgen op rechts pijlsnel weg en kon de meegekomen Roy van ‘t Hoog zijn trekbal eenvoudig binnenlopen (0-1).

Binnenkant paal

In verdedigend opzicht kende Sliedrecht weinig problemen en had Sem v.d. Pijl als verdedigingsleider de zaken goed onder controle. Alleen toen kort voor de pauze een diagonaal schot op de binnenkant van de paal belandde was het even schrikken, maar verder was er weinig druk op de verdediging.

Nuttige oefensessie

Een half uur voor tijd was de controle even weg, toen een (te) snel genomen vrije trap voor misverstanden zorgde en ASWH de gelijkmaker kon binnenschieten (1-1). Sliedrecht pikte de draad weer gewoon op en kreeg in het laatste deel nog enkele kleine kansjes om alsnog tot een overwinning te komen. Zo ver kwam het echter niet en werd deze nuttige oefensessie met een gelijkspel afgesloten. Een prima opsteker, want er werd bij tijd en wijle zeer goed gespeeld in een tamelijk hoog tempo.

Zaterdag 276 november a.s. speelt Sliedrecht thuis tegen Huizen, aanvang 14.30 uur.