Sliedrecht bewijst opnieuw status van cupfighter

Achilles Veen

Mannen KNVB beker Amateurs 1e ronde Groep 1 16

16 november 2021 20:00

P.T. van Veelen

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT

Van de redactie – Joop Hartog

Eigenlijk kijkt niemand er vreemd van op, want het is niet de eerste keer dat Sliedrecht voor een stunt zorgt in het bekertoernooi. Zo ook dinsdagavond 16 november, toen op de Lockhorst zonder publiek de eerste knockout ronde van de KNVB Districtsbeker werd gespeeld tegen hoofdklasser Achilles Veen. Na een 2-0 ruststand werd uiteindelijk met 5-2 gewonnen.

“Sleuren”voorin

Beide teams gingen vanaf het eerste fluitsignaal op zoek naar een doelpunt, maar de beste mogelijkheden waren toch voor Sliedrecht. Beemsterboer was weer aan het “sleuren” voorin en bezorgde de Achilles verdediging handenvol werk. Halverwege de eerste helft verzond Rob v.d. Wetering een keurige dieptepass die door Danny van Laarhoven werd teruggelegd op Justin Beemsterboer die het karwei afrondde (1-0). Tien minuten later strafte Luciano van Harlingen een foutieve terugspeelbal snel af (2-0) en dwong hiermee de tegenstander om de aanval te gaan zoeken en ruimte weg te geven.

Aanvallender concept

Na de pauze kwam Achilles Veen inderdaad met een wat aanvallender concept hetgeen voor Sliedrecht de mogelijkheden bood om de ontstane ruimtes te bespelen. Hiervan werd gretig geprofiteerd, want na en uur spelen strafte Rodney Huijgen een fout in de Achilles verdediging goed af en schoot diagonaal binnen (3-0). Nog was de koek niet op, want een dieptepass van Sven v.d. Net werd door Danny van Laarhoven op waarde geschat en keurig afgerond (4-0).

Druk opvoeren

Sliedrecht leek op rozen te zitten, maar het laatste deel van de wedstrijd was toch wel voor de gasten die de druk op het Sliedrechtse doel opvoerden. Dit resulteerde 20 minuten voor tijd in 4-1 door een doelpunt van Thomas Schilders en kort daarna in 4-2 door Sen Aerts. Sliedrecht herpakte zich goed en counterde in blessuretijd nog door een doelpunt van Marciano Simonis naar 5-2.

Al met al een verdiende zege door die wellicht een opsteker is voor de competitiewedstrijd van a.s. zaterdag 20 november thuis tegen Montfoort SV’19, aanvang 14.30 uur.