Sliedrecht heeft goede spoor weer gevonden

Roda '46 1

30 oktober 2021 14:30

G.W.A. Takacs

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT

Van de redactie – Joop Hartog

Ondanks het gemis van een aantal vaste krachten wegens blessures, heeft Sliedrecht zaterdag 30 oktober een goede prestatie neergezet. In de thuiswedstrijd tegen RODA’46, de nummer 7 van de ranglijst werd een verdiende 2-0 overwinning geboekt met redelijk goed voetbal, waarin de eenheid in het team weer veel beter tot uiting kwam en de passie weer teruggekeerd leek.

Tegenstander onder druk

Vanaf minuut één was duidelijk te zien dat Sliedrecht beter in z’n vel zat dan vorige wedstrijden, toen zo nu en dan de vechtlust en de verbetenheid ontbrak. Bij balbezit probeerden de blauw-witten met combinatiespel de tegenstander onder druk te zetten en bij balverlies was de omschakeling bij iedereen direct zichtbaar. RODA;46 was dan ook nauwelijks in staat om voetballend op de Sliedrecht-helft potten te breken.

Niets weggegeven

Na een goed kwartier verstuurde Marciano Simonis vanaf de rechterkant een vrije trap richting de doelmond van RODA’46, waar Bas van Stokkom boven iedereen uit torende en 1-0 binnenkopte. In het verdere verloop van de eerste helft hadden afstandsschoten van o.a. Niels Nieuwesteeg en Marciano Simonis beter verdiend. Beide pogingen gingen rakelings naast de paal. Een goede eerste helft, waarin verdedigend niets werd weggegeven werd met een 1-0 voorsprong afgesloten.

Aanvallender spelen

Snel na de start van de tweede helft was Justin Beemsterboer alert om een slordigheid in de RODA’46 defensie direct af te straffen (2-0). Toen leek, met nog 40 minuten te spelen de zaak eigenlijk al beklonken. Maar RODA probeerde het tij te keren en ging met een extra man aanvallender spelen. Ook dat bracht de verdediging van Sliedrecht niet in verlegenheid; een verdediging die wegens blessures door elkaar was gehusseld en waar Chris Boom op links speelde en Rob v.d. Wetering voor de eerste keer zijn opwachting maakte in de basis op de rechterkant. Sliedrecht bleef de wedstrijd controleren en de voorsprong kwam eigenlijk niet meer in gevaar. Kort voor tijd was de eerste serieuze kans voor RODA’46, toen een gevaarlijk schot van Omara Touhami voorlangs het doel ging.

Sliedrecht heeft na enkele mindere wedstrijden laten zien dat het zeker nog tot de kandidaten hoort die om de prijzen gaan strijden. Zaterdag 6 november a.s. kan Sliedrecht hieraan verder gaan werken, dan speelt Sliedrecht een uitwedstrijd tegen Nivo Sparta, aanvang 14.30 uur