Sliedrecht en Huizen houden elkaar in evenwicht.

Huizen 1

27 november 2021 14:30

A. Hoogerwaard

Sportpark De Lockhorst
Sportlaan 7
3364AT
SLIEDRECHT

Van de redactie – Joop Hartog

De belangrijke wedstrijd tussen Sliedrecht en Huizen, resp. nrs. 3 en 2 van de competitie, was zaterdag 27 november bijna letterlijk en figuurlijk in het water gevallen. Letterlijk omdat het de gehele wedstrijd regende, maar figuurlijk omdat de wedstrijd niet door dreigde te gaan wegens een blessure van scheidsrechter Collé, die hij tijdens de warming-up opliep. Gelukkig kon, na een uur vertraging, scheidsrechter Aron Hoogerwaard de honneurs waarnemen, die een prima wedstrijd floot.

Scrimmage

Nadat Justin Beemsterboer al na vier minuten een kans alleen voor de keeper niet kon verzilveren, deden de gasten dat luttele momenten later wel. Met enig geluk wist Timo Vos uit een onoverzichtelijke scrimmage de 0-1 te scoren. Er ontpopte zich een aardige wedstrijd, waar Huizen zowel technisch als tactisch de betere ploeg was. Veel lopende mensen en snel combinatiespel bezorgde de Sliedrechtse defensie handenvol werk. Maar aanvallend bleef Sliedrecht scherp en na een kwartier verraste Luciano van Harlingen de ver opgedrongen verdediging met een solo die beheerst werd afgerond (1-1).

Op de kruising

Huizen kwam opnieuw met enig fortuin halverwege de eerste helft op voorsprong, toen een afstandsschot van Timo Vos half werd gekraakt en de bal over Donatz via de onderkant van de lat in het doel verdween (1-2). Gelukkig voor Sliedrecht bleef een grotere achterstand bespaard want een harde vrije trap van afstand spatte op de kruising terug in het veld, maar verder bleef tot de rust de schade beperkt.

Ongelukkige doelpunten

Met twee verse wissels speelde Sliedrecht een tweede helft, waarin het eerste kwartier nog even zoeken was, maar het laatste half uur beter tegenspel geboden werd en de gelijkmaker, die een kwartier voor tijd door Chris Boom uit een corner werd binnengekopt zeer verdiend was (2-2). Met deze uitslag kon trainer/coach Dennis v.d. Steen wel leven: “Huizen is een goed voetballende ploeg, fysiek sterk en fit. Op het middenveld hadden we niet veel in te brengen, trouwens in elke linie zit goed voetbal. Daar komt bij dat wij twee ongelukkige doelpunten tegen kregen en daar doe je niks aan. Ik heb vrede met deze uitslag”.

De ingelaste wedstrijd voor dinsdag 30 november tegen Montfoort SV’19 gaat wegens de nieuwe corona maatregelen niet door. Wat er volgende week zaterdag gaat gebeuren is nog niet bekend.