Hattrick Beemsterboer brengt Sliedrecht volle winst

3947PA
LANGBROEK

Van de redactie – Joop Hartog

Opnieuw zorgde Justin Beemsterboer met drie doelpunten voor een hattrick, evenals in de bekerwedstrijd tegen Nieuw Lekkerland. Zaterdag 25 september werd hiermee de eerste competitiewedstrijd in Langbroek tegen S.V.L met 1-3 winnend afgesloten.

Uitdaging

Nog steeds zonder de geblesseerde Bas van Stokkom , maar gelukkig weer wel met de bijna fitte Coen v.d. Waal, moest Sliedrecht tegen SVL proberen om de eerste competitiewedstrijd winnend af te sluiten. Een uitdaging want dat was de laatste 3 jaar niet meer gebeurd. De start was voorzichtig, maar Dennis Verhoef was toch na een kwartiertje dicht bij de openingstreffer, toen zijn kopbal rakelings over de lat verdween. Justin Beemsterboer deed het een paar minuten later beter, want zijn inzet verdween met was geluk wel in het doel achter keeper Mocking (0-1).

Geen vuist maken

Alhoewel SVL  heel aardig combineerde, fysiek vaak sterker was dan Sliedrecht en snel hoog druk zette bij balverlies om Sliedrecht vroeg te storen, kon het zelf geen vuist maken. Sliedrecht bleef scherp en zocht snel de vleugels op en dat werkte, want binnen twee minuten na zijn eerste goal had Beemsterboer de tweede achter de SVL-doelman liggen (0-2).

Aansluitingstreffer

In de tweede helft pakte Sliedrecht de draad weer gewoon op en kreeg enkele kansen, waarbij twee maal kort achter elkaar doelpogingen net over de lat verdwenen. Sliedrecht controleerde de wedstrijd en bleef scherp, alhoewel de nodige duels in fysiek opzicht verloren gingen. Een scrimmage voor het Sliedrecht doel zorgde via Selcuk Albayrak voor de aansluitingstreffer (1-2) en SVL veerde weer wat op, maar dat was van korte duur. Nog geen minuut later speelde Danny van Laarhoven zich vrij en bediende Justin Beemsterboer die feilloos in de korte bovenhoek mikte (1-3).

Matige wedstrijd

De strijd was gestreden en assistent trainer/coach JP Bechtbeaamde dat zijn team zich prima had hersteld van de zware wedstrijd van dinsdag j.l. “Qua voetbal was het een matige wedstrijd en aan het eind zag je dat er enkele spelers doorheen zaten, maar dan is het goed dat we een spelersbank hebben van hetzelfde niveau. We hebben een paar goeie goals gemaakt, maar op sommige momenten waren we niet helemaal scherp en het tegendoelpunt was een “prutsbal”, daar doe je niks aan”, aldus Becht.

Vis in het water

Beemsterboer voelde zich een gelukkig mens die zijn draai bij Sliedrecht lijkt te hebben gevonden. “Een niveautje hoger, waar ik in het begin wat moeite mee had, maar met Dennis Verhoef in mijn rug of naast me voel ik me als een vis in het water. Hij praat veel tegen me en dat helpt mij ook, zeker met de looplijnen. En opnieuw een hattrick is natuurlijk een heerlijk gevoel”, aldus de Papendrechtse Sliedrechter.

A.s. zaterdag -2 oktober wordt thuis gespeeld tegen FC Breukelen, aanvang 14.30 uur.