Jacht op gelijkmaker wordt Sliedrecht fataal

Zuidvogels HSV De 1

23 oktober 2021 14:30

P.T. van Veelen

Sportpark Wolfskamer
Bestevaer 3
1271XZ
HUIZEN

Van de redactie – Joop Hartog

Na de zeer matige wedstrijd van vorige week tegen LRC zou het vandaag beter moeten.
De Zuidvogels beschikt over technisch begaafde spelers die goed voetbal willen laten zien. Het resultaat in deze uitwedstrijd was echter teleurstellend. Met 2 late doelpunten (één in de 45e minuut en één in de 90e minuut) verloor Sliedrecht met 2-0.

Gekeerd door de paal

Een gemotiveerde start van Sliedrecht gaf de meegereisde supporters alle hoop op een goede afloop. Kort op de tegenstander en duels winnen, dat was het devies en dat zagen we in de beginfase ook. Toch kreeg De Zuidvogels de eerste kans na een kwartier spelen, maar Mathijs Donatz redde bekwaam. Halverwege de eerste helft kwam Dennis Verhoef in scoringspositie toen Justin Beemsterboer goed voorbereidde, maar Verhoef zag zijn inzet gekeerd door de paal.

In de bovenhoek

Korte tijd later opnieuw een snelle aanval over rechts die door keeper Versteegt tot corner werd verwerkt. Uit deze corner werd tot vier keer toe de bal ingeschoten, maar telkens was er wel een been of lichaam dat de bal blokkeerde.

De laatste tien minuten nam De Zuidvogels het initiatief over en kreeg nog enkele kleine kansjes, tot dat in de extra tijd Redouan Boussoufi vanaf de linkervleugel een hoge bal liet vertrekken die klem in de bovenhoek belandde (1-0).

Dubbele dekking

Gelukkig had Sliedrecht nog een halve wedstrijd om één en ander recht te zetten, maar de aanvallen liepen stroef. Beemsterboer die met zijn snelheid al enig gevaar had gesticht, kreeg een dubbele dekking en werd zodoende uit de wedstrijd gehouden, terwijl Dennis Verhoef weinig ruimte kreeg van de centrale verdedigers. Al naar gelang de tijd verstreek ging Sliedrecht slordiger spelen. “Ik vond dat we de eerste helft met vlagen goed speelden, maar het is begrijpelijk dat je gedurende de wedstrijd tegen die opgelopen achterstand loopt te spelen. Daardoor gaat het te gehaast en sluipen de onzuiverheden er in. Wel mooi om te zien, dat de nieuwe spelers, die noodgedwongen ingepast werden vanwege blessures, prima hebben gespeeld. Toby van Zwienen stond als nieuweling zijn mannetje op het middenveld en ook Rob v.d. Wetering viel prima in”, aldus trainer/coach Dennis v.d. Steen.

Scherpte ontbrak

In de extra blessuretijd liep De Zuidvogels nog verder uit, toen een lange bal opnieuw Redouan Boussoufi bereikte, die de bal over Donatz plaatste (2-0). Nog gaf Sliedrecht zich niet gewonnen. Een prima passeeractie van Rodney Huijgen gevolgd door een hard schot werd goed gepareerd door keeper Versteegt. De rebound bleef buiten zijn bereik, maar trof hard de onderkant van de lat. Al met al een domper voor Sliedrecht tegen een team waarvan het niet had hoeven te verliezen, maar op het moment suprème ontbrak toch de scherpte. Zaterdag 30 oktober ontvangt Sliedrecht op de Lockhorst RODA’46, aanvang 14.30 uur.