Hattrick Beemsterboer brengt Sliedrecht volle winst

2957TJ
NIEUW-LEKKERLAND

Van de redactie – Joop Hartog

De tweede poule wedstrijd voor de districtsbeker werd zaterdag 11 september afgewerkt op het Sportpark Excelsior tegen Nieuw Lekkerland. Met een nog steeds geen voltallig fitte selectie werd door een hattrick van Justin Beemsterboer een zwaarbevochten maar verdiende overwinning behaald (1-3).

Afwerking te gehaast

Wegens wat blessures, was het weer een beetje improviseren met de opstelling, maar gelukkig heeft Sliedrecht een tamelijk brede selectie van gelijkwaardige spelers. De start was heel aardig en binnen vijf minuten kreeg Beemsterboer al een dot van een kans voor open doel, maar de afwerking was te gehaast. Even later priemde hij de bal wel keurig langs de paal (0-1) en leek Sliedrecht een gecontroleerde wedstrijd tegemoet te gaan. Het tweede deel van de eerste helft zakte het peil echter terug en slopen er slordigheden in het spel . Hierdoor kroop Nieuw Lekkerland uit de schulp en ontstonden er een paar hachelijke momenten voor het doel van Donatz.

Droge knal

Dit beeld herhaalde zich na de pauze, toen al snel Wim de Jong een vrije trap binnen krulde (1-1). Maar langzamerhand kreeg Sliedrecht de controle toch weer terug en het laatste half uur dicteerde Sliedrecht het spel. Twintig minuten voor tijd leverde opnieuw Justin Beemsterboer een droge knal af op de uitstekend spelende doelman Delano Korststam, die ditmaal het antwoord schuldig moest blijven (1-2). Het mooiste moment was wel de pegel van afstand van Akram Chentouf die vanaf 25 meter de onderkant van de lat geselde.

Hattrick compleet

Alhoewel Nieuw Lekkerland bleef tegenspartelen, tot echt gevaarlijke tegenstoten kwamen de gastheren in die laatste fase niet meer. De kers op de taart voor Justin Beemsterboer kwam in de allerlaatste minuut, toen Rodney Huijgen werd gevloerd en hij de strafschop mocht verzilveren om zijn hattrick compleet te maken (1-3).

Zaterdag 18 september a.s. speelt Sliedrecht de laatste poule wedstrijd van de districtsbeker in Kinderdijk tegen 2e klasser de Zwerver, aanvang 14:30 uur

Opstelling:

Donatz – Boom – v.Stek (74.v.Laarhoven) – v.Stokkom (61.v.Kraaij) – Koppelaar (60.Simonis) – v.d.Net – Verhoef (74.Nieuwesteeg) – Chentouf – Huijgen – Beemsterboer – v.Harlingen