Sliedrecht deelt de punten met De Zwerver

2961AW
KINDERDIJK

Van de redactie – Joop Hartog

Na winst in de eerste twee poulewedstrijden was plaatsing voor de volgende ronde van de districtsbeker al een feit. Zaterdag 18 september werd de laatste van de drie poulewedstrijden afgewerkt tegen De Zwerver in Kinderdijk. Met de belangrijke KNVB-Toto wedstrijd van a.s. dinsdag tegen Sparta Nijkerk in het achterhoofd heeft Sliedrecht deze partij zonder kleerscheuren en blessures doorstaan. Het werd een 2-2 gelijkspel, een uitslag waar beide teams tevreden mee waren, want hierdoor zijn beide verenigingen geplaatst voor de volgende ronde.

Fris aanvallend spel

Alhoewel De Zwerver een klasse lager speelt, was dat niet altijd te zien aan het spel. Met fris aanvallend spel probeerden de fysiek sterke tegenstander het Sliedrecht moeilijk te maken. Dit lukte heel aardig, alhoewel Dennis Verhoef al na vijf minuten de 0-1 binnenschoot na een goed lopende aanval. Het eerste half uur was Sliedrecht wel duidelijk de betere ploeg, want halverwege de eerste helft vergrootte Sem v.d. Pijl de voorsprong door uit een corner fraai in de verre hoek te koppen (0-2).

Harde schuiver

Toen leek het nog een gemakkelijke middag te worden, maar De Zwerver besefte dat er iets teruggedaan moest worden en was vanaf dat moment de gelijke van Sliedrecht. Al snel antwoordde de gastheren door uit een verre ingooi de bal achter de verraste keeper Donatz te koppen (1-2) en moest de Sliedrecht goalie op slag van rust erger voorkomen door een harde schuiver vakkundig onschadelijk te maken.

Dubieuze strafschop

De tweede helft was minder fraai, maar het bleef spannend, want De Zwerver zou met een gelijkspel ook zeker doorgaan naar de volgende ronde. Halverwege de tweede omgang kreeg De Zwerver een (dubieuze) strafschop toegewezen. Mike van Kraaij zou zijn tegenstander onderuit hebben getrokken, of was het eigenlijk omgekeerd? Hoe dan ook, de overigens goed leidende scheidsrechter gaf een strafschop die De Zwerver dankbaar benutte (2-2). De gastheren hadden bereikt wat ze wilden, nl. minimaal gelijkspelen en Sliedrecht vond het wel goed en dacht al een beetje aan a.s. dinsdag, alhoewel Donatz vlak voor het einde nogmaals een ultieme redding moest doen om een nederlaag te voorkomen. Dinsdag a.s. begint het echte werk, want om 20.00 uur treedt de equipe van v.d. Steen in Nijkerk aan tegen Sparta Nijkerk voor de grote TOTO-KNVB beker. Zoals elders vermeld op deze website, rijdt er een supportersbus naar Nijkerk.

Basisopstelling:

Donatz – Boom – v.d.Pijl (46.v.Kraaij) – v.Stek – van ’t Hoog – Simonis (60.Huijgen) – Verhoef (75.Steenhuizen) – v.d.Net (46.Chentouf) – v.Laarhoven – Nieuwesteeg – v.Harlingen