Zwaar bevochten zege in 1e bekerduel

3364AT
SLIEDRECHT

Van de redactie – Joop Hartog

Een nipte en zwaarbevochten overwinning in de eerste poule wedstrijd van de regionale bekercompetitie liet zien dat Sliedrecht nog niet helemaal klaar is voor het grote werk. Op thuisbasis De Lockhorst werd zondag 2e klasserMadese Boys op de valreep pas met 3-2 geklopt.

Valse start

Het begon al met een valse start toen uit een corner de gasten kinderlijk eenvoudig de 0-1 konden binnentikken. Waarschijnlijk schrok Sliedrecht hier danig van, want het tempo werd opgeschroefd en een drie minuten later scoorde Dennis Verhoef de gelijkmaker uit een scrimmage (1-1). Dat was ook eigenlijk alles wat Sliedrecht in die eerste helft liet zien. Wel een veldoverwicht en veel meer balbezit maar daar werd erg slordig mee omgegaan. Misverstanden en “net-niet-ballen” typeerden die eerste helft.

Tempo opgeschroefd

De opening van de tweede helft beloofde veel, want al in de eerste minuut kwam een puike voorzet bij de instormende Dennis Verhoef die feilloos de 2-1 binnenkopte. Het tempo werd duidelijk opgeschroefd en de wedstrijd leek een leuk vervolg te krijgen, maar na een kwartiertje zakte alles weer in en kon Madese Boys terugkomen in de wedstrijd. En dat deden ze ook, toen via een uitbraak halverwege de tweede helft de (2-2) werd binnengeschoten. Het antwoord van Sliedrecht, nadat de ene na de andere aanval op het Brabantse doel golfde, kwam pas kort voor het eindsignaal, toen Chris Boom uit een wirwar van spelers de winnende treffer scoorde (3-2). “Het was niet mooi, maar belangrijk was dat we er in bleven geloven en dan zie je het resultaat”, was de nuchtere conclusie van de maker van de winnende goal.

Allebei leuk

De vraag aan Dennis Verhoef (met opnieuw twee doelpunten man van de wedstrijd) was, of hij achter de centrumspits beter tot zijn recht komt en makkelijker speelt. “Het maakt mij niet veel uit, in aanvallend opzicht ben je achter de spits wat vrijer, zonder een centrale verdediger in je nek, maar bij balverlies heb je natuurlijk ook een verdedigende taak en daardoor maak ik wel meer meters. Ik vind het allebei leuk”.

Zaterdag 11 september speelt Sliedrecht de 2e poule wedstrijd uit tegen Nw.Lekkerland, aanvang 14:30 uur

uit tegen Nw.Lekkerland, aanvang 14:30 uur

Basisopstelling:

Donatz – Boom – v.Kraaij (69.v.Stek) - v.Stokkomv.’tHoog (24.v.Laarhoven) – Chentouf – v.d.Net – Verhoef – Huijgen (60.Nieuwestreeg) – Beemsterboer – v.Harlingen (88.Steenhuizen)