Succesvolle tweede oefenwedstrijd

OJC Rosmalen 1

10 juli 2021 14:30

Van de Redactie – Joop Hartog

Vorige week zaterdag was het nog een beetje stroef in de oefenwedstrijd tegen Oranje Wit en moesten de spelers wennen aan het wedstrijdgevoel. Zaterdag 10 juli werd in de uitwedstrijd tegen het gerenommeerde OJC Rosmalen (hoofdklasse zondag) uit een ander vaatje getapt. In een prima gespeelde wedstrijd werd zeer terecht met 1-2 gewonnen.

Magere ruststand

Vanaf de eerste minuut was Sliedrecht de bovenliggende partij en had OJC Rosmalen alle moeite om het achterin dicht te houden. In hoog tempo met veel druk vooruit, bestookte Sliedrecht de tegenstander en drukte die vast op eigen helft. Het enige minpuntje was afronden. Binnen een kwartier had Sliedrecht al drie reële scoringskansen niet kunnen verzilveren. Schoten van Coen v.d. Waal, Dennis Verhoef en Justin Beemsterboer misten de juiste richting. Een magere 0-0 ruststand was het resultaat, waar Sliedrecht zeker één of twee keer had moeten scoren.

Lege bovenhoek

Na de pauze kwam Chentouf voor v.d. Waal en was het na luttele minuten al raak. Een afgemeten voorzet van Luciano van Harlingen werd goed binnengekopt door Dennis Verhoef (0-1). Er volgde een rommelige fase door veel kleine spelonderbrekingen en OJC Rosmalen was aan haar stand verplicht om er toch nog het beste van de maken. Halverwege de tweede helft werd een vrije trap van grote afstand in de lege bovenhoek van keeper Donatz gekruld (1-1) en kon Sliedrecht weer opnieuw beginnen.

Dik verdiende zege

En dat deed het ook, want met vaak goed opgezette aanvallen werd moedig de aanval weer opgezocht en kwamen er weer kansen. Een kwartier voor het einde bracht Justin Beemsterboer op aangeven van opnieuw Luciano van Harlingen de eindstand op 1-2. Een dik verdiende zege, die vooral in de eerste helft met vaak goed combinatiespel werd binnengehaald. De stijgende lijn is zichtbaar en we zijn benieuwd hoe Sliedrecht zich a.s. zaterdag 17 juli op De Lockhorst weert tegen het Gorkumse Unitas (hoofdklasse zondag). Aanvang 14.30

Startopstelling:

Donatz – Boom – v.Stokkom – v.Stek (75.v.Kraay) – v.’t Hoog – v.d. Waal (46.Chentouf)– Simonis (60.Nieuwesteeg)– v.d. Net – Beemsterboer – Verhoef (70. Huygen) – v.Harlingen (80.Usoh)