Eerste oefenwedstrijden succesvol verlopen

ASWH 1-2

9 juli 2020 20:00

Van de Redactie – Joop Hartog

Donderdag 9 en zaterdag 11 juli heeft ons eerste elftal de eerste wedstrijden van de oefencampagne 2020-2021 afgewerkt. Donderdag werd in Hendrik Ido Ambacht tegen tweede divisionist ASWH gespeeld en zaterdag volgde de thuiswedstrijd tegen zondag eersteklasser Hillegersberg.

Prima eerste helft

Donderdagavond leverde Sliedrecht een prima eerste helft af. Met veel inzet in een tamelijk hoog tempo wist Sliedrecht, waar toch een handvol nieuwe spelers hun opwachting maakten, de tegenstander vaak ver terug te dringen op eigen helft. Halverwege scoorde Danny van Laarhoven met een harde schuiver de verdiende 0-1.

Tweede helft duidelijk minder

De tweede helft, waarbij trainer v.d. Steen negen nieuwe veldspelers inbracht, was duidelijk minder. ASWH dicteerde hoofdzakelijk het spel en halverwege die tweede helft scoorde ASWH de gelijkmaker (1-1). Sliedrecht berustte in een gelijkspel, maar moest in de allerlaatste minuut uit een klutsbal toch nog de 2-1 incasseren en bij het verwerken van die teleurstelling viel zelfs 3-1 nog binnen.