Sliedrecht haalt met moeite overwinning binnen

Almkerk 1

19 oktober 2019 14:30

M.R.G. (Melvin) Vink

Van de Redactie – Joop Hartog

Met de grootste moeite wist Sliedrecht zaterdag 19 oktober een 1-0 overwinning binnen te halen in de thuiswedstrijd tegen Almkerk. Vorig seizoen moest Sliedrecht tegen Almkerk over twee wedstrijden vier punten inleveren. Een geduchte tegenstander dus voor het team van Dennis v.d. Steen.

Boogbal te kort

Vanaf de aftrap hadden de gasten direct al op voorsprong kunnen komen, toen een boogbal net iets te kort uitviel zodat keeper Donatz nog kon ingrijpen. Dat was ook het enige spannende moment in het eerste half uur, want Sliedrecht wist het lichte veldoverwicht op geen enkele manier om te zetten in kansen en helemaal al niet in doelpunten. Na een half uur kopte Luciano van Harlingen uit een corner nog wel net naast, maar daar bleef het de rest van de eerste helft bij. De verdediging van Almkerk stond goed en de meeste persoonlijke duels werden door de gasten gewonnen.

Tempo uit de wedstrijd

De tweede helft ging Almkerk wat brutaler spelen en verlegde het spel meer naar het middenveld, maar Sliedrecht kon van de ontstane ruimte achter de verdediging niet profiteren. Te veel en te voorzichtig breedtespel haalde het tempo vaak uit de wedstrijd. “We speelden achterin erg voorzichtig, bang dat het fout kan gaan, dus het vertrouwen is nog niet helemaal terug. Daarom ben ik blij dat we vandaag toch de nul hebben gehouden en uiteindelijk de volle winst hebben binnengehaald”, memoreerde trainer Dennis v.d. Steen.

Vlot lopende aanval

Pas na 70 minuten veerde de Sliedrechtse aanhang op, toen invaller Jeroen Muilwijk een harde schuiver afleverde die door keeper Korebrits werd gestopt, het eerste schot van de wedstrijd tussen de palen. Maar Sliedrecht berustte niet in een gelijkspel en 8 minuten voor het verstrijken van de officiële speeltijd was er wel een vlot lopende aanval over de rechterflank, waarbij Marciano Simonis uiteindelijk werd vrijgespeeld op de rand van het 16-metergebied. Zijn harde schuiver was Korebrits te machtig (1-0).Almkerk was geknakt en Sliedrecht kon rustig de wedstrijd uit freewheelen.

Een zeer matige wedstrijd tegen een stug en goed georganiseerd spelende Almkerk verdediging, maar in ieder geval wel weer een overwinning. Zaterdag 26 oktober a.s. speelt Sliedrecht op Sportpark “Slobbengors” in Papendrecht, aanvang 14:30 uur.

Opstelling: Donatz – Boom – v.d.Waal – Breidel – Belghar – Verhoef = Chentouf – Simonis – Fortes Furtado (82.v.Stek) – Bartens (61.Muilwijk) – v.Harlingen (47.v.Laarhoven)