Degelijke overwinning tegen Nivo Sparta

Nivo Sparta 1

1e klasse C

7 maart 2020 14:30

Van de redactie - Joop Hartog.
Geen sprankelend voetbal, maar “terug naar de basis”, dat is wat trainer van der Steen vorige week voor ogen had na een aantal competitie nederlagen.

Dinsdag 3 maart in de bekerwedstrijd zagen we hiervan de eerste tekenen (2-1 winst) en vandaag, 7 maart in de competitiewedstrijd tegen Nivo Sparta werd dat nog duidelijker. Met degelijk spel en hard werken werd een verdiende 3-1 overwinning geboekt tegen een tegenstander die bij winst de 2e periodetitel zou binnenhalen.

Al na 3 minuten stond Sliedrecht op een 1-0 voorsprong, toen een hoge vrije trap in de 16-meter door Bas van Stokkom werd binnengeschoven. Sliedrecht probeerde direct door te drukken, maar had toch de nodige moeite om het defensieve concept van Nivo Sparta te doorbreken. Sliedrecht had het merendeel balbezit en Nivo Sparta probeerde met lange ballen de Sliedrecht verdediging te verrassen. Maar die stond goed en vooral over de rechterflank was Chris Boom de man met veel balonderscheppingen en hij was het begin van vele Sliedrechtseaanvallen.

Zo’n tien minuten voor de pauze dan toch het tweede doelpunt. Luciano van Harlingen trok de bal voor, waarop keeper Goesten reageerde, maar niet zo snel als Dennis Verhoef die de goalie verraste en 2-0 binnen prikte. Een verdiende tussenstand voor Sliedrecht dat hunkerde naar eerherstel tegen een tegenstander die niet wilde voetballen, wetende dat dit Sliedrecht vandaag beter was.

Bij de start van de tweede helft hield Mathijs Donatz Sliedrecht wel op het rechte spoor, toen hij een miraculeuze redding had op een kopbal van dichtbij. Verder kon Nivo Sparta nauwelijks potten breken. “De verdediging stond vandaag erg goed en heeft niets weggegeven en praktisch elk kopduel werd gewonnen” concludeerde Dennis v.d. Steen na de wedstrijd. Veel aanvallend initiatief van de gasten kwam er niet, los van wat diepe ballen waaruit nauwelijks problemen ontstonden.

Uiteindelijk leverden de laatste 3 minuten nog wat spektakel op. Eerst werd een dieptepass door Dennis Verhoef heel slim verlengd naar Luciano van Harlingen die de uitlopende keeper het nakijken gaf (3-0). Onmiddellijk na de aftrap was er een slippertje in het linker verdedigingsblok, waardoor Nikbakht diagonaal 3-1 kon scoren. “Een verdiende overwinning met hard werken en solide spel, waarbij (bijna) niets is weggegeven. De overwinning van dinsdag is misschien een boost geweest in de goede richting” aldus Dennis v.d. Steen.

Zaterdag 14 maart a.s. speelt Sliedrecht een uitwedstrijd tegen Almkerk, aanvang 14.30 uur