E5 eerste kampioen van het seizoen

E-pupillen zaterdag, E5, 4e klasse 4.20

16 april 2016 10:00

Van de Redactie

Als eerste team van de v.v. Sliedrecht heeft E5 zaterdag 16 april het kampioenschap behaald. In een thuiswedstrijd tegen de grootste concurrent De Alblas E3 werd een 2-1 overwinning behaald.

Sliedrecht had 1 punt meer dan De Alblas met nog 2 wedstrijden te spelen. Als er dus gewonnen zou worden was de titel ook direct binnen. En winnen dat deden de jongens van Vincent en Tim. Met veel publiek langs de lijn werd al snel duidelijk dat Sliedrecht de beter ploeg was.  Binnen 10 minuten had Sliedrecht, dat voor rust tegen de wind in speelde, al een 1-0 voorsprong genomen door een harde schuiver van Stijn. Er kwamen nog wat kansjes, maar toch kwam De Alblas sterk terug. Na een kwartier spelen werd bij een corner de bal niet op tijd weggewerkt en kon De Alblas gelijk maken (1-1). Met die stand ging ook de rust in.

Al snel in de tweede helft kreeg Stijn nog een goede kans, maar zijn schot ging naast. Sliedrecht bleef er in geloven en zette goed druk op het doel van De Alblas waar de keeper een paar mooie reddingen moest verrichten om een achterstand te voorkomen. Halverwege het tweede deel was er een prima actie van Owen die de bal onderschepte, zich vrijspeelde en een goede pass gaf op Maarten die 2-1 binnenschoot. De verdiende voorsprong was een feit, maar daarmee was de titel nog niet binnen. De Alblas bleef terugvechten en Sliedrecht moest heel attent blijven. En dat gebeurde ook. Sliedrecht kreeg zelfs nog een paar goede kansen om verder uit te lopen. Een verdiende overwinning met een kampioenschap als afsluiting.

Na afloop natuurlijk de gebruikelijke taferelen, met over elkaar heen rollende spelers en trainers, champagne, een trofee voor alle spelers en bloemen. De klapper op de vuurpijl was zeker de “sloot-douche” van Vincent en Tim. Daar kwamen ze niet onderuit. PROFICIAT E5 !!