Nieuws over trainen vanaf 29/04/2020

26 april 2020 12:30

Nieuws over trainen vanaf 29/04/2020 incl. maatregelen

Beste Ouder/verzorger,

Op dinsdagavond 21 april 2020 heeft het kabinet aangegeven dat er vanaf  woensdag 29 april 2020 weer in clubverband gesport mag worden door de jeugd.

In de afgelopen dagen hebben de jeugdcommissie en het bestuur gekeken hoe wij dat mogen en kunnen invullen rekening houdend met alle richtlijnen.

Hieruit is het volgende naar voren gekomen :

• jeugdtrainingen zijn dus weer mogelijk vanaf woensdag 29 april 2020.  Deze en de volgende week kan er alleen getraind worden op woensdag en donderdag. De trainingen op de maandag en dinsdag starten in de week van 11 mei 2020, Op zaterdag wordt er niet getraind.
  • er wordt gewerkt met een afwijkend trainingsschema wat betekent dat er op een andere avond kan worden getraind dan gebruikelijk.
  • trainingen zullen alleen mogelijk zijn als trainers/leiders dat ook willen en kunnen.
  • zij zullen u ook informeren over de 1e training, dag en tijd.- als uw kind grieperig, snotterig is of koorts heeft stuur hem/haar absoluut niet naar de training.
  • alle kleedkamers / kantine zijn dicht inclusief dus de wc’s.
  • ouders/verzorgers mogen niet op het terrein komen en langs de lijn staan. Alleen de ouders/verzorgers van J07 (per kind een ouder) mogen op de gemarkeerde plaatsen  op de tribune plaatsnemen.
  • u dient uw kind af te zetten en op te halen op de parkeerplaats.
  • daar vandaan zijn er looproutes gemaakt zodat er een heen en terug route ontstaat naar de velden.
  • de kinderen dienen niet eerder dan 10 minuten voor aanvang van de training te komen en gelijk door te lopen naar het trainingsveld.
  • de J013, J015, J017 en J019 teams mogen alleen trainen met inachtneming van het 1,5 meter principe.
  • belangrijk is dat de overheid en de sportwereld een protocol hebben opgemaakt (zie link) waarin duidelijk staat dat er gehandhaafd wordt op de regels
  • in het protocol staan ook duidelijke regels voor trainers/leiders. Daarnaast hoeven na de training de doeltjes niet opgeborgen te worden.
  • wij doen dan ook een dringend beroep op u om alle richtlijnen, regels en afspraken op te volgen.
  • verantwoording voor de trainingen ligt natuurlijk bij de trainers/leiders.  Maar vanuit de jeugdcommissie en het bestuur zullen wij er ook zijn om gezamenlijk er op toe te zien dat regels worden nagekomen.

Voor een ieder is dit een nieuw situatie zodat we zeker zullen bijsturen en aanpassen in de komende tijd.

Belangrijk is dat ondanks dat de competities zijn stopgezet wij de laatste weken van dit seizoen nog een invulling voor de jeugd kunnen geven.

Heeft uw vragen of opmerkingen dan graag email aan [email protected] of [email protected]

Bestuur en Jeugdcommissie v.v. Sliedrecht