UPDATE: Coronavirus en v.v. Sliedrecht

11 mei 2020 17:00

UPDATE 11 mei 2020

Beste leden, ouders, verzorgers en overige sportvrienden,
In de afgelopen week is er vanuit Den Haag meer bekend geworden over de komende versoepelingen.
Het bestuur heeft deze besproken in haar bestuursvergadering van 7 mei 2020.

Trainen

• De jeugd tot 18 jaar mag sinds 29 april 2020 trainen conform de regels welke daarvoor zijn afgesproken.
    Een groot aantal teams zijn daar al mee gestart in de afgelopen twee weken.
  • Onder de senioren wordt er geïnventariseerd of er behoefte is om te trainen, rekening houdend met het 1,5 meter principe.
  • In ieder geval zal het 1e weer starten en daarnaast zullen komende weken de nieuwe (selectieteams) gaan trainen ter voorbereiding van komend seizoen.
  • Het complex is, behalve voor diegenen die trainen, gesloten voor een ieder.
  • De kantine blijft gesloten tot 1 september a.s.
  • De kleedkamers zijn gesloten.
  • Op zaterdag mag er niet worden getraind.
  • Diegenen die trainen dienen op zijn vroegst 10 minuten voor de tijd aan te komen en gelijk naar het trainingsveld te gaan.
  • De KNVB heeft protocollen opgesteld voor spelers, ouders en trainers (zie link)
    Protocol Spelers
    Protocol Trainers
    Protocol Ouders
  • Na de training hoeven de doeltjes niet opgeborgen te worden.
  • Wij doen dan ook een dringend beroep op u om alle richtlijnen, regels en afspraken op te volgen.
  • Verantwoording voor de trainingen ligt natuurlijk bij de trainers/leiders.
  • Vanuit de jeugdcommissie en het bestuur zullen wij er ook zijn om er gezamenlijk op toe te zien dat regels worden nagekomen.

Stewards

Wij zijn verplicht om toezicht te houden op de trainingen. Daarvoor werken we met stewards welke nu afkomstig zijn vanuit het bestuur, jeugdcommissie en de technische commissie jeugd.
Om dit de komende tijd te kunnen regelen zijn we op zoek naar andere stewards – ouders of andere belangstellenden: u kunt zich melden bij [email protected]

Het gaat in principe om een avond van 17.45 uur tot 21.45 uur, of een deel daarvan.

Zomerperiode

Het bestuur kijkt ook verder wat de maatregelen  betekenen voor de komende maanden.

Alle verdere activiteiten welke in juni – augustus gepland stonden, zoals: het bedrijven toernooi, ouder/kinderdag en het jubileum G-toernooi gaan definitief niet door.

Het bestuur heeft al wel besloten dat er in de maand juni getraind mag worden op de beide kunstgrasvelden.

Voor het overige kijkt het bestuur wat de gevolgen zullen zijn vanaf 1 september; kantine open maar hoe, competitie spelen zonder publiek etc.

Klussen op zaterdag

In de afgelopen periode is gestart om op zaterdag(ochtend) een aantal kleine klusjes te doen op de vv. Zie ook onze berichten op de website
Uiteraard kunnen we dat niet met 100 tegelijk maar we kunnen enthousiaste leden altijd gebruiken.
Heb je zin om met bovengenoemde werkzaamheden mee te doen, of wil je e.e.a. graag sponsoren meldt je dan aan via [email protected]

Bestuur v.v. Sliedrecht

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

UPDATE 27 maart 2020

Sportvrienden,

Opening complex – uitspelen competitie
Komende dinsdagavond (31 maart) zal er meer bekend worden gemaakt door de regering wat er gebeurd na 6 april a.s.
Daarna zal in de loop van komende week ook de KNVB duidelijkheid geven over het wel/niet uitspelen van de competitie.
In ieder geval is tot en met 6 april a.s. het complex voor een ieder gesloten.

Evenementen die niet doorgaan

Gezien de maatregelen die al gelden tot 1 juni a.s. en de onzekere situatie waarbij niemand weet hoe lang deze Corona crisis gaat duren zijn er al een aantal beslissingen genomen.
Het schoolvoetbaltoernooi, het pupillententenkamp, de Baggercup en de het volleybal zomertoernooi gaan niet door.
Over de overige activiteiten zal er binnenkort duidelijkheid worden gegeven.

Bestuur en overleg

In deze tijd vergadert (middels een call) het bestuur elke week op donderdagavond een uurtje.
Dit om op basis van de actualiteit besluiten te nemen of acties uit te zetten.
Het bestuur onderzoekt o.a. wat het missen van inkomsten en het niet spelen voor (financiële) consequenties heeft.
Wij houden jullie verder op de hoogte en:

LET OP: balletje trappen op de velden is streng verboden!!!

Bestuur vv sliedrecht

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
UPDATE 20 maart 202

Sportvrienden,

In ieder geval tot en met maandag 6 april a.s. is het sportcomplex (en dus ook de kantine) gesloten.
Er zijn ook geen wedstrijden en trainingen.
Dit is een overheidsmaatregel waarover waarschijnlijk volgende week meer bekend zal worden wat er gebeurd na 6 april a.s.
Ook het gebruik van de velden door de jeugd om een balletje te trappen is absoluut niet toegestaan.
Overtreding zal worden aangepakt.

Uitspelen competitie en evenementen (schoolvoetbal)

Of de competitie nog wordt uitgespeeld en in welke vorm is nog onduidelijk. Dit hangt sterk af wanneer de velden weer open mogen.
In april a.s. zou het jaarlijkse schoolvoetbal toernooi worden gehouden voor het basisonderwijs.
Inmiddels hebben wij en de KNVB besloten om in deze vorm dat niet door te laten gaan.
Er wordt nog een optie open gehouden of bijvoorbeeld in afgeslankte vorm in mei/juni er schoolvoetbal gespeeld kan worden.
In de komende weken zal verder een besluit worden genomen of de anderen evenementen zoals tentenkamp, baggercup wel of niet door zullen gaan.

Bestuur en overleg

Dit om op basis van de actualiteit besluiten te nemen of acties uit te zetten.
Wij houden jullie verder op de hoogte en:

LET OP: balletje trappen op de velden is streng verboden!!!

Bestuur vv sliedrecht