Sliedrecht één en twee op trainingskamp in Albufeira

15 januari 2023 21:45

Vincent Bons

Van donderdag 5 januari tot 8 januari zijn de selectieteams één en twee van VV Sliedrecht op trainingskamp geweest naar Albufeira. Dat de beide teams gezamenlijk op reis zijn gegaan is een mooie stap voor de vereniging om jonge talentvolle spelers een kans te geven in de selectie. Om die reden waren er zelfs drie spelers van de kersverse kampioen 19-1 mee afgereisd. Mark Vet, Mike Visser en Seth Bergevoet mochten zo ruiken aan het seniorenvoetbal.

Het weekend was vol gepland met sportieve activiteiten en uiteraard ook een stukje ontspanning want het doel van zo’n trainingskamp is mede de teamspirit vergroten. Hoewel de teamspirit bij beide teams goed te noemen is kunnen we de tweede helft van het seizoen wel wat punten gebruiken. Laten we hopen dat Portugal daar een bijdrage aan levert.

De eerste dag is er voluit getraind op een gloednieuw veld onder de Portugese zon. Waar in de middag de spieren aan het werk moesten was dat in de avond de hersenen met de VV Sliedrecht Pub Quiz. In de plaatselijke Skihut werd de Quiz gehouden en die was niet gemakkelijk. “Welke speler heeft er op drie WK’s gespeeld voor drie verschillende landen?” Na een aantal drankjes werden de vragen makkelijker en het team van hoofdtrainer Marco Verbeek ging er met de eerste plaats vandoor. De tweede dag stond in het teken voetvolley op het strand. Ronald den Ouden zorgde voor een compleet schema met een strakke planning waardoor het een groot succes werd. Het team van Coen, Dennis en Juninho werden in een zinderende finale de kampioenen. In de middag kon men kiezen tussen mountainbiken en paintballen. Vooral het mountainbiken was met een tocht van 30 km vrij pittig terwijl bij het paintballen niet iedereen er ongeschonden uit kwam.

Op zaterdag werd er gevoetbald tegen Nivo Sparta en Heerjansdam. De wedstrijden waren zeer nuttig maar gewonnen werd er helaas niet. In de avond zijn we met de gehele groep gaan eten bij Cabana Fresca. Dat is echt een aanrader mocht u nog een keer in Albufeira komen. Heerlijke gerechten en het werd een onvergetelijke avond.

Al met al een trainingskamp om met veel plezier op terug te kijken. Naast de technische commissie van VV Sliedrecht bedanken wij hierbij Van Dijk Verzekeringen, Business Club VV Sliedrecht en Boveko Bedrijfsverzekeringen voor hun bijdrage. Ook een compliment voor Trainingskampen.nl die alles in goede banen heeft geleid.

Klik hier voor de foto's

Namens één en twee Vincent Bons