Geen Pupillententenkamp 2021

29 maart 2021 22:30

Het bestuur van de voetbalvereniging Sliedrecht heeft in overleg met de pupillententenkamp commissie besloten om evenals vorig jaar geen pupillententenkamp te houden.
Dit evenement vindt altijd plaats rondom Hemelvaart en zou dit jaar van 11 t/m 13 mei a.s. zijn beslag hebben op het complex van de v.v. Sliedrecht.

Hoewel nog onduidelijk is hoe na 20 april a.s. de Corona maatregelen zullen zijn, diende er een knoop doorgehakt te worden.

Het is spijtig maar de vraag is of we rondom die tijd wel allemaal in de kantine kunnen bijvoorbeeld, geldt de 1,5 meter afstand voor volwassen dan nog en wil je wel bepaalde risico’s lopen.

Dat waren afwegingen die we als bestuur en commissie hebben meegenomen in onze beslissing, aldus secretaris Tom Pauw.

Zeker omdat het nu al voor het 2e jaar niet doorgaat betekent een doorbreking van een jarenlange traditie.

Wel willen wij als organisatie nog kijken of wij bijvoorbeeld in juni/juli, voor de zomer schoolvakantie, nog een mini EURO PTK kunnen houden van 1 dag.

Dus een zaterdag met spelletjes – voetbal wedstrijden – broodjes knakworsten en wie weet de stoelendans als slot.

Hoe en wanneer zullen we in mei gaan bekijken als we weten wat wel en niet kan.

Een evenement waar ruim 130 kinderen naar uit kijken maar ook 50 man begeleiding en organisatie – helaas dit jaar niet.

Bestuur en pupillententenkampcommissie